Vajinal enfeksiyonlar

Kadın hastalıkları polikliniklerine en sık başvuru nedeni vajinal akıntı nedeniyle olmaktadır.
Öncelikle kadınlardaki vajinal akıntıları değerlendirmek önemlidir. Normal adet döngüsü içersindeki normal akıntılar da hastalık olarak algılanabilir. Gereksiz hastane başvurularına neden olabilir.
Adet bitiminden hemen sonra bir iki gün kahverenginde akıntı olabilir. Daha sonra hormonların etkisiyle akıntı şeffaf sulu bir şekilde devam eder. Adet ortasına kadar giderek artar ve ovulasyon döneminde en üst seviyeye çıkar. Niteliği sulu, şeffaf, hafif mukuslu ve yapışkandır. Bebek sahibi olmak isteyenler için en elverişli dönemdir. Bu dönemdeki ilişkilerde gebelik oluşma oranı daha yüksektir. Daha sonra bu akıntının kıvamı giderek koyulaşarak kirli sarı renge dönüşür. Bu normal bir durumdur ve tedavi gerektirmez.
Problem yaratan akıntılar, kötü kokulu, rengine ve kıvamına göre tedavi gerektiren akıntılardır. Tedavi edilmediğinde apseden, kısırlığa kadar uzanan birçok soruna neden olabilir.
Akıntı beyaz gri ve süt kesiği kıvamında ise etken vajinal mantardır. Ve çok aşırı kaşıntıya neden olur.
Sarıdan yeşile değişen renk ve kıvamdaki akıntılar ise çeşitli mikro organizmalara bağlı olabilir. Nedene yönelik tedavi gerekmektedir.
Bazı hastalarda bu tür akıntılar sık sık tekrarlar ve vajinal bölgede aşırı tahrişe neden olabilir.
Tekrarlayan enfeksiyonlardan korunmak için yapmamız gerekenler nelerdir?
Her zaman ayakta duş şeklinde banyo yapın. Banyolar nemli olduğu için mikropların üremesi ve uzun süre yaşaması için uygun ortamlardır. Oturduğunuz yerden mikrop bulaşma oranı yüksektir.
Birçok kadının artık yapmadığı temizlik veya korunma amaçlı vajinal duş yöntemini uygulamayın. Vajen içerisini suyla yıkamayın. Bunu yaparsanız vajen flora dengesini bozarak daha sık ve ağır enfeksiyonlara yakalanırsınız.
Çamaşırlarınızı günde mutlaka 2 kez değiştirin. Adet dönemleri haricinde günlük ped veya bez gibi ürünler kullanmayın. Bu uygulamalar dokunun hava almasını engeller ve enfeksiyonların oluşmasını hızlandırır.
Sıkı, dar ve sentetik çamaşır ve kıyafetlerde enfeksiyon oluşumuna neden olabilir.
Birde beslenme alışkanlıkları da enfeksiyonların oluşumunu tetikleyebilir. Fazla tatlı ve karbonhidratlı besinlerle beslenme ve ayrıcı barsak mikrobiyotasının değişmesi vajinal enfeksiyonlarda artışa neden olabilir. Ve yüzden immün sistemi güçlendirici beslenme alışkanlığı edinmekte fayda vardır.
Normal akıntı dışındaki şikayetleriniz olduğunda mutlaka bir doktora muayene olarak tedavinizi olmanız gerekmektedir.